Saudi official denies the kingdom used spyware to track communications

Saudi official denies the kingdom used spyware to track communications
Saudi official denies the kingdom used spyware to track communications

Hello and welcome to the details of Saudi official denies the kingdom used spyware to track communications and now with the details

Nevin Al Sukari - Sana'a - According to a report, a Saudi official denied claims by some media outlets that the kingdom used spyware to track communications. — targeting a major US oil pipeline, a global meatpacking giant and even the Irish health service — are likely based in Russia. — iStock pic

CAIRO, July 22 ― A Saudi official denied claims by some media outlets that the kingdom used spyware to track communications, the state TV reported yesterday.

“These claims are baseless. The kingdom does not approve such practices,” state TV quoted the official, without naming him.

A global investigation published on Sunday by 17 media organisations said Pegasus spyware, licensed by Israel-based NSO Group, had been used in attempted and successful hacks of smartphones belonging to journalists, government officials and human rights activists.

One of the organisations, The Washington Post, said the Pegasus spyware also was used to target phones belonging to two women close to Jamal Khashoggi, a Post columnist murdered at a Saudi consulate in Turkey in 2018, before and after his death.

NSO issued a statement on Sunday rejecting the reporting by the media partners, saying it was “full of wrong assumptions and uncorroborated theories”. Its product is intended only for use by government intelligence and law enforcement agencies to fight terrorism and crime, it said. ― Reuters

These were the details of the news Saudi official denies the kingdom used spyware to track communications for this day. We hope that we have succeeded by giving you the full details and information. To follow all our news, you can subscribe to the alerts system or to one of our different systems to provide you with all that is new.

It is also worth noting that the original news has been published and is available at Malay Mail and the editorial team at AlKhaleej Today has confirmed it and it has been modified, and it may have been completely transferred or quoted from it and you can read and follow this news from its main source.

PREV A new theory about the origin of oxygen on Earth
NEXT Fully vaccinated expats can return to Kuwait as of Sunday